14 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Samuel Johannes Pauly

Жан Samuel Pauly – Jean Samuel Pauly

Жан Сэмюэл Pauly (1766 – c.1821), родился Самуил Johannes Паули , был швейцарский изобретатель и оружейник в начале 19 – го века. Приходские записи показывают , что он был крещен в Фехиген близ Берна , Швейцария 13 апреля 1766, сын Иоганна Паули и Вероники Кристина (урожденная Pulfer).

Карьера

Pauly начал работать как строитель каретки и механиком в мастерской отца; он постоянно искал технические усовершенствования (например, самосмазывающуюся ось), а также способы повышения комфорта пассажиров. Позже он отошел, чтобы поселиться в близлежащем Bern, чтобы продать свои изобретения в богатых патрициев там; письменное свидетельство рекламы своих собственных вагонов и продвижении своих технических успехов можно увидеть в торговом справочнике города 1796.

Тем не менее, все это закончилось , когда в марте 1798 года , более 30000 французских солдаты шли на Zähringerstadt в средневековой части города , чтобы обеспечить свободный доступ к Alpine проходит для Наполеона Бонапарта, а также ограбить легендарную Бернскую казну для финансирования кампания в Египте . Pauly был артиллерийский сержантом в швейцарской армии, и, видя превосходство света и легко мобильных орудия французов над тяжелыми Бернскими те (что требует команды волов), он продолжал проектировать артиллерию для новой гельветской армии что требуется только лошадь или несколько сильных мужчин. Хотя боевые действия в Массена кампании «s против русских в 1799 году, он написал руководство об использовании огнестрельного оружия.

Многие мосты в новой Гельветической Республике были разрушены во время вторжения , а в 1801 Pauly представил планы центрального правительства для элегантного арочного моста с большой пропускной способностью. Эти планы были проверены и утверждены, и он даже получил двести франков из гельветского Государственного казначейства, но, как новое государство постоянно на грани банкротства в дальнейших деньгах никогда не материализовались, и, с небольшим спросом на новые вагоны либо, Pauly должен был осмотреться новый способ заработать на жизнь.

В течение многих лет, он поставил перед собой амбициозную цель создания первого в мире мускулолёт. План дирижабле, который привлек Паули весной 1802 был в форме рыбы, с удлиненным черным корпусом, вертикальным красным киле, и двумя боковыми ребрами слева и справа от головы, чтобы контролировать его; два круглые, золотисто-ободком глаза и золотой рот дал автомобилю мечты, как и дружественный вид. Хотя сановники Берна стали с большим энтузиазмом об этом проекте, не были до сих пор нет денег, чтобы были от них, так что после того, как узнал, что генерал Майкл Ней во Франции пожертвовала пятьдесят тысяч франков из французской казны для подобного эксперимента там, Pauly упакована его вещи и переехал в Париж в 1802 году, никогда не возвращаться.

Под защитой генерала Нея, он переехал в прекрасную квартиру в Париже; теперь называет себя Жан Pauly, он заказал Aime Болл, самые известный дизайнер баллонного города, строить дирижабль для него в соответствии с его планами , разработанных в Берне. Его первый рейс 22 августа 1804 в парке замка Sceaux был, с технической точки зрения , по крайней мере, весьма успешно, и через год, 4 ноября 1805 года , в половине четвертого дня, Летучая Рыба снова выросла , Как рассказал Pauly читателей журнала де Париж на следующий день, он вышел из парка Тиволи в умеренном восточном ветре со скоростью скачущей лошади до Елисейских полей и площади де ла Конкорд, где воздухоплаватель управляется его антенна руля направления и управление, по его собственным словам, пять или шесть минут против ветра , чтобы оставаться на месте и наслаждаться громовые аплодисменты зрителей. (Для планируемого возвращения в парк Тиволи, он писал , что, к сожалению, он нуждался в мышечную силе дополнительного человека, так Летающие рыбы дрейфовали на западе еще восемьдесят километров, посадка четыре с половиной часа спустя в сумерках, возле собора Шартрский.)

В то время как в Париже, Pauly поддерживал контакты с производителем оружия из Сент-Этьен ; используя название «Полковник Жан Сэмюэл Pauly», он создал оружейной мастерской , где он разработал автоматический мост и развитой гремучей ртути Платина. В 1808 году, совместно с французским оружейником Франсуа Prelat , Pauly создал первый полностью автономные картриджи ; они включены медное основание с интегрированным хлорат калия порошка праймера (основная инновация Pauly), круглой пулей и либо из латуни или бумажного корпуса. В отличие от более поздних патронов, корпус стенки не обеспечивают обтурации , как картридж был загружен через казенную часть и обжигают с иглой или булавкой; эта игла активированных центрального огнь казенной заряжания пушка станет одной из главных особенностей огнестрельного оружия после того , и в 1809 году Pauly использовал немецкий Иоганн Николаус фон Dreyse , который позже стал изобретателем знаменитого Dreyse винтовки. Соответствующее огнестрельное оружие также разработан Pauly, который сделал улучшенную версию , которая была защищена патентом на 29 сентября 1812 года, а картридж дополнительно улучшена за счет французского оружейника Лефоше в 1836. Сообщается , что сам Наполеон сказал оружия Pauly в : «Изобретения , которые предшествуют свое время остаются неиспользованными , пока общие знания не достигнет того же уровня.»

О падении Парижа союзников по 5 апреля 1814 года , фон Dreyse уехал в Пруссию , но Pauly уехал в Лондон с чертежами его летающей рыбы в его багаже.

Он поселился в Шарлотт – стрит в центре Лондона под названием Samuel John Pauly и планировал продолжить его летающий проект под эгидой Дурс Эгг (установленный бизнесмен, лично известного короля Георга III и принца Уэльского); на 25 апреля 1815 года, король предоставил эти два швейцарцы лицензию на строительство в «воздухоплавательной машины в форме рыбы или птицы» с целью , чтобы он пролетел в течение шести месяцев.

Большое здание (30 метров в длину) с воротами открывающимися от пола до крыши был построен недалеко от Гайд-парка; это, вероятно, первый ангар в истории авиации. Швеи были наняты, чтобы сшить наружную рыбу-образной оболочку заполненного водорода дирижабля в семичастных слоев из высушенных кишок 70000 вола; во-вторых, шаробаллон обеспечит выравнивание давления внутри рыбы. 10 метровый tailfin, выступающей в качестве руля был сделан из шелка и китового уса, как и рули на левой и правой. Что касается привода, Pauly узнал от своих рейсов Парижа, что только мышечная сила была не достаточно, поэтому новым его планы была самым легким возможным паровым двигателем.

С 16 августа 1816 года в Лондоне наблюдатель сообщил , что «Летающий Дельфин» была почти завершена , и вскоре начнется регулярное воздушное сообщение в Париж, с пятнадцати до двадцати пассажиров время. Самолет должен был говорить о городе и привлекает толпы зрителей , которые заплатили подопытного за право принимать заглянуть внутрь ангара и быть зрителем на рейс девы. Когда музей восковых фигур мадам Тюссо разъезжал Манчестер, масштабная модель Летающий дельфин висел над входом. Яйцо и Pauly объявил , что, если погода была спокойна на девичьих полеты, они будут направлять рыбу-образный шар «в кругах вокруг Лондона», но при сильном ветре они бы другой курс , но все – таки вернуться в исходное положение.

К сожалению, первый полет не состоялся, но характер трудностей, с которыми воздухоплаватели боролись неизвестно. За поражение, эти два швейцарских дирижабль пионеры вступили в конфликт, и их рабочие отношения распались.

За это время работы с яйцом, Pauly не забыл о своей революционной конструкции огнестрельного оружия, и, в то время как в Англии, Pauly достал еще два патента на модификацию револьвера. Первый патент был выдан 4 августа 1814 года и охватывает новую конструкцию с помощью сжатого воздуха, чтобы переместить иглу в заливном соединение очень быстро, так что тепло от этого будет затем зажечь грунтовочное соединение или порошок; он также охватывает пушку, которая использовала подобную конструкцию зажигания. Второй патент был выдан 14 мая 1816 года и был усовершенствованием на первом, охватывающий пистолет и несколько вариантов пистолета; он также вошел в гораздо более подробно на пушки.

Читать еще:  Ак 12 - автомат калашникова: тактико-технические характеристики (ттх), окончательный вариант, полная информация

Pauly погрузился в нищету и в 1821 году (или очень скоро после), когда еще в пятьдесят, он умер где-то в большом городе, и его достижения были забыты на протяжении многих лет.

Брак и семья

Samuel John Pauly женился на Луизе Элиза Элеонора Аткинса в церкви Святой Марии, Ламбете 4 июля 1816 года и их дочь, Мэри Луиза Вероника Pauly, крестился там на 7 декабря 1817 г. Его потомки включают велосипедный чемпион британского олимпийского Джоанна Роуселл Шэнд .

Jean Samuel Pauly

Jean Samuel Pauly o Samuel Johannes Pauly, fue un famoso diseñador y fabricante de armas nacido en Vechigen, cerca de Bern, Suiza el 13 de abril de 1766. [ 1 ]

Carrera

En 1798, a los 32 años, Pauly se convirtió en Sargento de Artillería. [ 2 ] Luchó como miembro del Ejército suizo, junto con los franceses, bajo el mando de André Masséna. Durante sus campañas, en 1799, Pauly escribió un manual sobre el uso de armas de fuego.

Pauly se mudó a París en 1802, donde trabajó en el diseño de una aeronave y mantuvo contacto con el fabricante de armas de Saint-Étienne. En 1804 diseñó un puente automático. Pauly usaba para sí mismo el título de “Coronel Jean Samuel Pauly”. [ 2 ] Estableció un taller armero donde desarrollo un mecanismo de disparo con fulminato de mercurio. En 1809 tomó como empleado al alemán Johann Nikolaus von Dreyse, quien más tarde sería el inventor del famoso fusil Dreyse.

Cartucho auto-contenido

En 1808, con la colaboración del armero francés François Prélat, Pauly creó el primer cartucho autocontenido, [ 3 ] incorporando una base de cobre con fulminato de mercurio (la mayor innovación de Pauly), una vaina de papel y una bala de punta roma. [ 2 ] El cartucho era cargado por la recámara y disparado con una aguja. A partir de entonces, el arma de retrocarga de fuego central con percución por aguja se convertiría en la principal característica de las armas de fuego. [ 4 ] El arma correspondiente también fue desarrollada por Pauly. [ 3 ] Pauly realizó una versión mejorada, la que patentó el 29 de septiembre de 1812. [ 3 ] El cartucho fue posteriormente mejorado por el armero francés Casimir Lefaucheux en 1836.

Luego de la caída de Paris en manos de los aliados el 5 de abril de 1814, von Dreyse abandonó Francia y se fue a Prusia y Pauly se trasladó a Londres, donde continuó el desarrollo de varias armas bajo el patrocinio de Durs Egg.

Referencias

  1. ↑ “Johannes Samuel Pauly, later known as Jean Samuel or Samuel John, was born near Berne, Switzerland, in 1766” in Encyclopedia of Firearms – Page 225 by Harold Leslie Peterson
  2. abcFirearms by Roger Pauly p.94
  3. abcChemical Analysis of Firearms, Ammunition, and Gunshot Residue by James Smyth Wallace Page 24 [1]
  4. ↑A History of Firearms By W. Y. Carman p.121

Wikimedia foundation . 2010 .

Mira otros diccionarios:

Jean Samuel Pauly — (14 avril 1766 1821), ou Samuel Johannes Pauly, était un armurier célèbre du début du XIXe siècle. Pauly est né à Vechigen près de Berne, en Suisse, le 13 avril 1766[1]. Sommaire 1 Carrière 1.1 Cartouche moderne … Wikipédia en Français

Jean-claude dreyfus — Pour les articles homonymes, voir Dreyfus. Jean Claude Dreyfus est un acteur français né le 18 février 1946 (63 ans) à Paris (France). Sommaire 1 Biographie … Wikipédia en Français

Jean-Claude Dreyfus — Jean Claude Dreyfus, es un actor francés, nacido el 18 de febrero de 1946 en París. Contenido 1 Biog … Wikipedia Español

Jean-Claude Dreyfus — Pour les articles homonymes, voir Dreyfus. Jean Claude Dreyfus … Wikipédia en Français

Jean-François Lepetit — Pour les articles homonymes, voir Lepetit. Jean François Lepetit est un producteur et acteur français né en 1953 à Bordeaux, directeur de la société de production cinématographique Flach Film créé en 1983 Il est le compagnon de la chanteuse Lio.… … Wikipédia en Français

Festival Jean Carmet — Le festival Jean Carmet Seconds Rôles est un festival cinématographique français qui a la singularité de mettre à l honneur les seconds rôles. Depuis 25 ans, l’association Ciné Bocage œuvre pour la diffusion du cinéma d’art et d’essai à Moulins… … Wikipédia en Français

Needle gun — For other uses, see Needle gun (disambiguation). Dreyse needle gun, model 1865. A needle gun is a firearm that has a needle like firing pin, which can pass through the paper cartridge case to impact a percussion cap at the bullet base. A needle… … Wikipedia

Cartridge (firearms) — From left: .50 BMG, .300 Win Mag, .308 Winchester, 7.62×39mm, 5.56×45mm NATO, .22LR. A cartridge, also called a round, packages the bullet, gunpowder and primer into a single metallic case precisely made to fit the firing chamber of a firearm … Wikipedia

Arme à chargement par la culasse — Culasse d un obusier russe M1910 de 122 mm, modifié et combiné avec un canon d obusier H37 de 105mm Une arme à chargement par la culasse est une arme à feu (un fusil, un canon, etc.) dans laquelle la cartouche ou l obus est chargé à l arrière du… … Wikipédia en Français

Fusil Dreyse — Le fusil Dreyse d origine est le troisième en partant de la gauche ; les autres fusils sont les versions ultérieures de cette arme. Le fusil Dreyse est l un des premiers fusils de guerre à chargement par la culasse. Doté d un canon rayé… … Wikipédia en Français

Samuel Johannes Pauly

Jean Samuel Pauly (1766 – c. 1821), born Samuel Johannes Pauli, was a Swiss inventor and gunsmith of the early 19th century. Parish records show that he was baptised in Vechigen near Bern, Switzerland on 13 April 1766, the son of Johann Pauli and Veronika Christine (née Pulfer). [1] [2]

Career

Switzerland

Pauly started working as a carriage builder and mechanic in his father’s workshop; he was constantly looking for technical improvements (such as a self-lubricating axle) and also ways to increase the comfort of passengers. He later moved away to settle in nearby Bern in order to sell his inventions to the rich patricians there; a written testimony advertising his own carriages and promoting his technical successes may be seen in the city’s trade handbook of 1796. [3] [4]

However, all this ended when, in March 1798, more than 30,000 French soldiers marched on the Zähringerstadt in the medieval area of the city to secure free access to the Alpine passes for Napoleon Bonaparte, and also to rob the legendary Bernese treasury to finance the campaign in Egypt. Pauly was an artillery sergeant [5] in the Swiss Army, and, seeing the superiority of the light and easily mobile guns of the French over the heavy Bernese ones (which required a team of oxen), he went on to design artillery for the new Helvetian army that required just a horse or a few strong men. Whilst fighting in Massena’s campaign against the Russians in 1799, he wrote a manual about the usage of firearms.

Many bridges in the new Helvetic Republic had been destroyed during the invasion, and in 1801 Pauly submitted plans to the central government for an elegant arched bridge with great carrying capacity. Those plans were checked and approved, and he even received two hundred francs from the Helvetian State Treasury, but, as the new state was constantly on the brink of bankruptcy, further money never materialised, and, with little demand for new carriages either, Pauly had to look around for a new way of earning his living.

Читать еще:  Новые охотничьи арбалеты: единство и борьба противоположностей

For many years, he had set himself the ambitious goal of creating the world’s first human-powered aircraft. The plan of an airship which Pauli drew in the spring of 1802 was in the form of a fish, with an elongated black hull, a vertical red tail fin, and two lateral fins to the left and right of the head to control it; two round, golden-rimmed eyes and a golden mouth gave the vehicle a dream-like and friendly look.

Although the dignitaries of Bern became very enthusiastic about this project, there was still no money to be had from them, so after learning that General Michael Ney in France had donated fifty thousand francs from the French treasury for a similar experiment there, Pauly packed his things and moved to Paris in 1802, never to return.

France

Under the devout sponsorship and patronage of General Ney, he moved into a beautiful apartment in Paris; under the gallicised name of Jean Pauly, he commissioned Aime Bolle, the city’s most famous balloon designer, to build an airship for him in accordance with his plans drawn up in Bern. Its maiden voyage on 22 August 1804 in the castle park of Sceaux was, from a technical point of view at least, quite successful, and a year later, on 4 November 1805, at half past three in the afternoon, the Flying Fish rose again. As Pauly told the readers of the Journal de Paris the next day, it sailed from the Tivoli Park in a moderate easterly wind at the speed of a galloping horse to the Champs-Élysées and the Place de la Concorde, where the aeronaut operated his aerial rudder and managed, according to his own words, five or six minutes against the wind to stay in place and to enjoy the thunderous applause of the onlookers. (For the planned return to Tivoli Park, he wrote that, regrettably, he had needed the muscular strength of an additional man, so the Flying Fish drifted west for another eighty kilometers, landing four and a half hours later at dusk, near the Cathedral of Chartres.)

Whilst in Paris, Pauly had maintained contact with the weapon manufacturer of Saint-Étienne; using the title “Colonel Jean Samuel Pauly” [5] , he established a gunsmith workshop where he designed an automatic bridge and developed mercury fulminate platina. In 1808, in association with French gunsmith François Prélat, Pauly created the first fully self-contained cartridges [6] [7] ; these incorporated a copper base with integrated potassium chlorate [8] primer powder (the major innovation of Pauly), a round bullet and either brass or paper casing. [5] [9] Unlike later cartridges, the case walls didn’t provide obturation though there was one at the base, similar to the 1855 Pottet cartridge, as the cartridge was loaded through the breech and fired with a needle or a pin; this needle-activated central-fire breech-loading gun would become a major feature of firearms thereafter, [10] and in 1809 Pauly employed the German Johann Nikolaus von Dreyse who would later become the inventor of the famous Dreyse rifle.

The corresponding firearm was also developed by Pauly [6] , who made an improved version which was protected by a patent on 29 September 1812, [6] [7] and the cartridge was further improved by the French gunsmith Casimir Lefaucheux in 1836. It is reported that Napoleon himself said of Pauly’s weapons: “Inventions that precede their time remain untapped until general knowledge has reached the same level.” [11]

When Paris fell to the hands of Coalition forces on 5 April 1814, von Dreyse left for Prussia, but Pauly left for London with the blueprints of his piscine airship in his luggage.

England

He settled in Charlotte Street in the heart of London under the anglicised name of Samuel John Pauly, and planned to continue with his flying project under the sponsorship of Durs Egg (an established businessman, personally known to King George III and the Prince of Wales); on 25 April 1815, the King granted the two Swiss men a licence to build an “aerostatic machine in the shape of a fish or bird” with the aim to have it flying within six months.

A large building (30 metres in length) with the gates opening from the floor to the roof was built near Hyde Park; this was probably the first hangar in the history of aviation. Seamstresses were hired to sew the outer fish-shaped shell of the hydrogen-filled airship in sevenfold layers from the dried intestines of 70,000 oxen; a second, spherical balloon would provide pressure equalization inside the fish. The 10 metre tailfin serving as the helm was made of silk and whalebone, as were the rudders on the left and right. As for the drive, Pauly had learned from his Paris flights that muscle power alone was not enough, so new to his plans was the lightest possible steam engine [12] .

On 16 August 1816, the London Observer reported that the “Flying Dolphin” was almost complete and would soon begin regular air traffic to Paris, with fifteen to twenty passengers a time. The aircraft was the talk of the town and attracted crowds of onlookers who paid a guinea for the right to take a look inside the hangar and to be a spectator on the maiden flight. When Madame Tussaud’s wax museum was touring Manchester, a scale model of the Flying Dolphin hung above the entrance. Egg and Pauly announced that, if the weather was calm on maiden flights, they would steer the fish-shaped balloon “in circles around London”, but in strong winds they would take a different course but still return to the starting position.

Unfortunately, the maiden flight never took place, but the nature of the difficulties with which the aeronauts struggled is unknown. Over the defeat, these two Swiss airship pioneers came into conflict [13] and their working relationship fell apart.

During this time of working with Egg, Pauly had not forgotten about his revolutionary firearm design, and, while in England, Pauly took out two more patents for modifications to his gun [7] . The first patent was granted on 4 August 1814 [7] and covered a new design of using compressed air to move a needle into the priming compound really quickly so the heat from this would then ignite the priming compound or powder; it also covered a cannon that used a similar ignition design. The second patent was granted on 14 May 1816 [7] and was an improvement on the first, covering the pistol and more variations of the gun; it also went into much more detail on the cannon.

Pauly sank into poverty and in 1821 (or soon after), when still in his fifties, he died somewhere in the big city, and his achievements were forgotten for many years. [11] [14]

Marriage and family

Samuel John Pauly married Louisa Eliza Eleanor Atkins in St Mary’s Church, Lambeth on 4 July 1816 [15] and their daughter, Mary Louisa Veronica Pauly, was baptised there on 7 December 1817. [16] His descendants include the British Olympic cycling champion Joanna Rowsell Shand.

Samuel Paul Louis Veissière, Ph.D.

Samuel Veissière is Assistant Professor of Psychiatry, co-director of the Culture, Mind, and Brain program, and Associate Member in the Department of Anthropology.

Читать еще:  Пистолет Макарова теперь может купить каждый.

ABOUT

An interdisciplinary anthropologist and cognitive scientist, he studies social dimensions of cognition, consciousness, and human well-being through a variety of projects including placebo effects and hypnosis, hyper-sociality in smartphone addiction, social polarization, gender and mental health, and the theoretical study of cultural evolution. Having first earned a PhD in anthropology, he completed postdoctoral studies in cognitive and behavioural science with additional training in contemplative science, microphenomenological interviewing, clinical hypnosis, cultural psychiatry, public health, and cognitive neuroscience. He has worked with such varied populations as street children, indigenous peoples in the Arctic and the Amazon, children with neurodevelopmental disorders, and people who intentionally conjure friendly auditory hallucinations. His work is motivated by a keen attention to multiple facets of the human experience from ethnographic, phenomenological, cross-cultural, developmental, evolutionary, neuroscientific, experimental, and clinical perspectives.

He has published broadly and spoken in the media on novel theories and experimental findings on the social nature of attention, cognition, mental health, and healing, and on the impact of the internet and new technologies on human sociality and well-being.

SUPERVISION

Dr. Veissière accepts a limited number of honour’s undergraduate, graduate, and post-doctoral students for supervision in Psychiatry, Cognitive Science, Anthropology, and related disciplines on topics related to consciousness studies, cultural evolution, social dimensions of cognition and mental health, placebo effects and hypnosis, human-technology interaction, internet and social media addiction, gender and mental health, and the culture and mental health of millennials and Generation Z.

SELECTED PUBLICATIONS

Journal Articles

Veissière, S. P., Constant, A., Ramstead, M., Friston, K., & Kirmayer, L. (2019). Thinking Through Other Minds: A Variational Approach to Cognition and Culture. Behavioral and Brain Sciences, 1-97. doi:10.1017/S0140525X19001213

Constant, A., Ramstead, M. J., Veissière, S. P., & Friston, K. (2019). Regimes of Expectations: An Active Inference Model of Social Conformity and Decision Making. Frontiers in Psychology, 10, 679.

Olson, J., Suissa-Rocheleau, L., Lifshitz., L., Raz., A., & Veissière, S. P. (Submitted) Tripping on nothing: Placebo psychedelics and contextual factors.

Veissière, S. P., Olson, J. Lifshitz., L., & Raz., A., (Submitted) Positive suggestions and placebo machines to improve self-regulation in behavioural disorders: A feasibility study.

Olson, J., Stendel, M., & Veissière, S. P. (Submitted) Hypnotised by your phone? Smartphone overuse correlates with hypnotic suggestibility.

Gomez-Carrillo, A., Lencucha, R., Faregh, N., Veissière, S. P., & Kirmayer, L. (under review) Fostering Reflexive Deliberation in Practice: A Framework for Enhancing Cultural and Context Responsiveness in mhGAP Implementation. Bulletin of the World Health Organization: Perspectives

Veissière, S. P. (2018). “Toxic Masculinity in the Age of #MeToo: Ritual, Morality, and Gender Archetypes Across Cultures. Society and Business Review.

Thibault, R. T.,Veissière, S., Olson, J. A., & Raz, A. (2018).EEG-neurofeedback and the correction of misleading information.Journal of Attention Disorders.

Marini, D., Medema, W., Adamowski, J.,Veissière, S. P., Mayer, I., & Wals, A. E. (2018) Socio-Psychological Perspectives on the Potential for Serious Games to Promote Transcendental Values in IWRM Decision-Making. Water.

Thibault, R. T., Veissière, S., Olson, J. A., & Raz, A. (in press). Treating ADHD with suggestion: Neurofeedback and placebo therapeutics. Journal of Attention Disorders.

Constant, A., Ramstead, M. , Veissière, S.., & Friston, K. (in press). A Variational Approach to Niche Construction. Journal of the Royal Society Interface.

Veissiere, S. (in review). ‘Varieties of the Intentional Experience: Cognitive Ideology, Translucence, Complexity. Anthropological Theory.

Veissière, S. & Stendel, M. (2018). Hypernatural Monitoring: a Social Rehearsal Account of Smartphone Addiction. Front. Psychol. (Theoretical and Philosophical Psychology) doi: 10.3389/fpsyg.2018.00141

Veissière, S. (2017). When Healing is a No-Brainer, Psychology Today Magazine (15) 4, pp66-90.

Veissiére, S. (2016). Daring to Hear Voices. Psychology Today.

Veissière, S. (2016). ‘Varieties of Tulpa Experiences: The Hypnotic Nature of Human Sociality, Personhood, and Interphenomenality’. In. Amir Raz and Michael Lifshitz (eds). Hypnosis and meditation: Towards an integrative science of conscious planes. Oxford University Press.

Veissière, S. & Gibbs-Bravo, L. (2016). ‘Juicing: Ritual, Purity and Placebo Sociality in a Community of Extreme Eaters’. In. Cargill, K. (forthcoming). Food Cults. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.

Veissière, S. (2016). Do We Live in the Matrix? Psychology Today.

Veissière, S. (2016) ‘The Internet is Not a River: Space, Movement and Relationality in a Wired World’. In. Friedman, M., & Schultermandl. S. (eds.). Click and Kin: Transnational Identity and Quick Media. University of Toronto Press.

Veissière, S. & Gibbs-Bravo, L. (2016). ‘Juicing: Ritual, Purity and ‘Addiction’ in a Community of Extreme Eaters’. In. Cargill, K. Food Cults. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.

Veissière, S. (2012). The Ghosts of Empire: Violence, Suffering, and Mobility in the Transatlantic Cultural Economy of Desire.. Lit Verlag: London & Berlin (monograph series Contributions to transnational Feminisms series, Vol 3 -).

Veissière, S. (2010). ‘Making a Living: The Gringo Ethnographer as Pimp of the Suffering in the Late Capitalist Night’. Cultural Studies <> Critical Methodologies. 10(2).

Books

The Ghosts of Empire: Violence, Suffering, and Mobility in the Transatlantic Cultural Economy of Desire. 2011. Transaction Publishers: (Contributions to transnational Feminisms series, Vol 3).

Books Chapters

Stendel, M., & Ramstead, M, &Veissière, S. (in press) Internet sociality. In. Cummings, C. & Kirmayer, L. (Eds.)Culture, Mind, Brain. Cambridge University Press

Veissière, S. (in press) Neuroplacebo: When healing is a no-brainer.In. Thibault, R, & Raz, A (eds).The Dark Side of Brain Imaging.Elsevier.

Veissière, S. (2016). ‘Varieties of Tulpa Experiences: The Hypnotic Nature of Human Sociality, Personhood, and Interphenomenality’. In. Amir Raz and Michael Lifshitz (eds)Hypnosis and meditation: Towards an integrative science of conscious planes. Oxford University Press.

Veissière, S. (2016).’The Internet is Not a River: Space, Movement and Personhood in a Wired World’. In.Friedman, M., & Schultermandl. S. (eds.).Click and Kin: Transnational Identity and Quick Media. (forthcoming, University of Toronto Press)

Veissière, S. & Gibbs-Bravo, L. (2016). ‘Juicing: Language, Ritual, and Placebo Sociality in a Community of Extreme Eaters’. In. Cargill, K..Food Cults: How Fads, Dogma, and Doctrine Influence Diet.Lanham, MD: Rowman & Littlefield.

Veissière, S. (2010). Notes and Queries for an Activist Street Anthropology: Street Resistance, Gringopolítica, and the Quest for Subaltern Visions in Salvador da Bahia, Brazil . In Kapoor, D. & Jordan, S.Education, Participatory Action Research, and Social Change.Palgrave-MacMillan, pp208-222.

Veissière, S. (2010). ‘Time and Space in the Life of Pierre S. Weiss: Autoethnographic engagements with trans/dis/location’. In. Friedman, M., & Schultermandl. S. (eds.).Growing up Transnational: Family and Kinship in a Global Era. Toronto, ON: Toronto University Press. *invited submission

Veissière, S., & Diversi, M. (2008). ‘Popular education, Hegemony, and Brazilian street-children: Toward an ethnographic praxis’ In. Kapoor, D., & Abdi, A. (eds.) (2008)Adult Education in international perspectives: Voices from the South.New York: Palgrave/MacMillan. pp193-207.

Veissière, S. (2007). ‘Tropicalism: Misplaced logocentrism and the production of tropical(ist) identities inpostcolonial Brazil’. In. Pramela, K. et al (eds) (2007)Discourses on culture and identity: An interdisciplinary perspective. KL: Pearson-Longman. Pp106-129.

Popular Science (selected)

Veissiere, S. (2018). Plaidoyer pour des archétypes de genres nuancés.L’Inconvenient,Veissière, S.(2017) When Healing is a No-Brainer,Psychology Today(15)4, pp66-90.

Interviews, Media Coverage, and Public Lectures

HEC Montreal, rentrée pedagogique 2018. Diabolique Cellulaire.(Public lecture in French on smartphone addiction)

Radio Canada Mourir à cause d’un egoportrait, October 09, 2018

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: